Ultimele stiri

Situație de toată jena! Primăria Timișoara a rămas fără o clădire în care funcționează o grădiniță și a plătit și o căruță de bani. Cum s-a putut întâmpla așa ceva

Traian Stoia

Încă o situație care arată felul haotic în care funcționează lucrurile în Primăria Timișoara! Municipalitatea a ales să nu cumpere o clădire în care funcționează o grădiniță, dar a plătit și mai are de plătit o căruță de bani. Cum s-a putut întâmpla acest lucru? Ei bine, din neglijență.

Viceprimarul Traian Stoia a scos în prim-plan o problemă care persistă încă din anul 2006, când o grădiniță de protocol, de pe strada Abrud, ce asigura educația pentru 250 de micuți a fost retrocedată unei familii de nemți. Vorbim despre un spațiu construit de 1161 și un teren de 869 mp.

Conform legii, după restituirea imobilului, proprietarilor le revine obligația de a păstra clădirea pe o perioadă de 5 ani după restituire. Așa că, legiuitorul a stabilit și cuantumul chiriei pe care trebuia să o plătească Primăria: 8 lei mp de suprafață construită și 3 lei pentru teren.

Dar situația s-a complicat căci proprietarii nu au ținut cont de faptul că acest imobil nu putea vândut și au făcut acest lucru. Pe suna de 400.00 de euro, printr-un contract notarial, imobilul a fost vândut fără ca Primăriei să-i fie oferită preempțiune.  Prin urmare, Primăria solicită instanției anularea contractului și primește câștig de cauză, astfel că, în anul 2009 familia Schreyer redevine proprietara imobilului.

„Acum începe odiseea cestei clădiri, care la data de 6 noiembrie 2007 este vândută unui domn, Marincu Irinel Ioan, pentru suma de 400.000 de euro, printr-un contract notarial, la Topală Florin. Vânzarea se face fără solicitarea documentelor de preempțiune. Ca urmare a acestui fapt Direcția Patrimoniu solicită instanței anularea contractului de cumpărare. Apare prima sentință în 2009, modificată prin decizia Înalții Curți de Casație și Justiție, contractul de vânzare a fost, iar familia Schreyer redevin proprietarii imobilului”, explică viceprimarul Traian Stoia.

Totuși, situația se complică când, în 2011, directoarea grădiniței aduce la cunoștința autorității locale notificarea făcută de executorul judecătoresc prin care proprietarii imobilului comunică Primăriei intenția de vânzare a imobilului în care funcționa grădinița. Pe cale de consecință, apare o decizie a consiliului local prin care se spune că Consiliul Local Timișoara își exercită dreptul de preempțiune.

Din greșala autorităților locale, la negocieri apar tot felul de probleme, care nu sunt sesizate la momentul oportun și care în viitor vor duce la pierderea clădirii de către Primărie și mai mult decât atât la obligarea municipalității de a plăti sume enorme de bani. Primăria alege să continue să plătească chirie, până când în buget vor exista bani alocați pentru cumpărarea clădirii.

„Problema e că noi puteam cumpăra atunci și nu mai plăteam acum. Făceam un efort de 250.000 de euro și aveam clădirea. S-a exercitat dreptul de preempțiune, dar cu mențiunea –când vor fi bani în buget-”, a mai spus Stoia.

Astfel, în 2012 se adoptă o altă Hotărâre de Consiliu Local prin care se aprobă plata unei chirii lunare de 2.500 de euro pe o perioadă de trei ani pentru clădirea în care funcționează grădinița.

“În 2012, Tribunalul Timiș obligă Primăria Timișoara să plătească 591.000 de lei, bani care reprezintă chiria pentru perioada 2007 – 2011 și pe care primăria îi plătește. Iar pe data de 8 august 2014, un birou de executor judecătoresc depune somație la primărie prin care solicită să achităm aproape 100.000 de lei pentru penalități, actualizarea cu indicele de inflație, diverse. Suma e obligatoriu de plată și în realitate nu te alegi cu nimic. Dacă se făcea un efort, Primăria Timișoara rămânea cu clădirea”, explică viceprimarul Traian Stoia.

În aceste condiții, Stoia atrage atenția că “în momentul de față, Primăria a dat bani pe chirii care se ridică spre 35 – 40 % din valoarea clădirii. Ar fi fost mai bine să o cumpere”

Scrie un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicata.


*