Ultimele stiri

Vom avea METROU la Timişoara pe o distanţă de 10 kilometri. Ce pas va fi făcut

metrou

Timişorenii vor putea călători cu metroul prin oraş. Vorbim de o idee mai veche a primarului Nicolae Robu, care are tot mai multe şanse de a fi pusă în practică. Astfel, vineri, pe masa aleşilor locali va sta un proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de prefezabilitate „Reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul municipiului Timişoara prin introducerea liniilor CF în subteran”.

Potrivit reprezentanţilor municipalităţii, este nevoie ca liniile de cale ferată să fie introduse în subteran pentru că acestea traversează municipiul, foarte aproape de zona centrală, şi constituie „o barieră care împiedică dezvoltarea acestuia”.

Din referatul studiului de prefezabilitate aflăm că linia de cale ferată se află pe un rambleu înalt de circa patru metri, în lungime de aproximativ 5,5 km. În lungul traseului, CF linia este traversată în nouă puncte din care cinci cu pasaje inferioare şi patru pasaje la nivel cu calea ferată. Aceste pasaje crează noduri de strangulare a circulației rutiere datorită gabaritului de liberă trecere nerespectat. Totodată, se înregistrează şi un nivel ridicat de poluare fonică a locatarilor din zona de influență a căii ferate și un potențial scăzut de amenajare urbanistică a zonelor de influență.

„Dacă situația existentă nu se va modifica semnificativ și nu se vor lua măsuri majore cu valabilitate pe termen lung, efectele negative se vor cumula în timp datorită creșterii traficului auto, ducând la micșorarea vitezei de circulație, creând cozi de așteptare și în final ducând la blocarea circulației între partea de nord și de sud a orașului”, sunt de părere reprezentanţii primăriei.

Astfel, un proiect prin care calea ferată va fi coborâtă în subteran iar spaţiul de teren eliberat va fi redat traficului auto, va rezolva problema traficului aglomerat şi a locurilor de parcare puţine.

La întocmirea studiului de prefezabilitate s-au propus două variante, dezvoltarea scenariilor s-a bazat pe realizarea a două variante posibile cu alegerea aceleiaşi soluţii tehnice – tunelul. Acest tunel ar urma să aibă o lungime totală de 10.200 metri şi va fi inclus în Planul de Mobilitate pentru Polul de creştere Timişoara.

Deocamdată, nu se ştie cât va costa acest proiect, de unde bani şi în cât timp va fi realizat.

Scrie un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicata.


*