Cea mai veche cale ferată din România, aflată în Banat, ar putea fi salvată de la închidere de către Primăria Anina
Calea ferată Oravița – Anina, denumită și „Semmeringul bănățean” ar putea fi salvată de la închidere. Nu de puține ori, CFR a dorit să scape de cea mai veche cale ferată montană din România și a scos-o la închiriat, dar de fiecare dată nu s-au găsit doritori.
Marian Meșinschi, purtătorul de cuvânt al Primăriei Anina, a declarat pentru radioresita.ro că linia Oravița – Anina va fi salvată prin utilizarea, timp de doi ani, a acesteia pentru transportul a 100.000 de tone de cărbune, care a fost descoperit de curând pe raza orașului Anina.
Pentru ca zăcământul să poată fi valorificat, Consiliul Local Anina s-a asociat cu o firmă care va pune la dispoziție utilajele necesare pentru exploatarea cărbunelui, iar Primăria Anina va contribui cu forța de muncă. Cărbunele a fost cumpărat de termocentrală hunedoreană de la Mintia, pentru că este de calitate energetică. Cel mai probabil, exploatarea cărbunelui va începe în luna noiembrie.
Scrie un comentariu