Ultimele stiri

Centura Sud a Timișoarei retrogradată de Ministerul Transporturilor. Îi iau locul centuri ale unor orașe mult mai mici

autostrada

Inclusă în ultimul moment în Master-Planul pentru transporturi, se pare că, pentru Guvern, în continuare, Centra Sud a Timișoarei nu este o prioritate. Dovadă sta faptul că, deși este a doua ca importanță între cele 14 variante ocolitoare prezente în document, în strategia de implementare, șoseaua a fost retrogradată.

Astfel, după ce obiectivul pentru care primarul Nicolae Robu a militat atât de mult a fost inclus în Master-Planul General pentru Transporturi, joi Ministerul Transporturilor a făcut public documentul ce prezintă strategia de implementare. Practic, documentul prezintă oficial care sunt proiectele prioritare. Mare a fost surpriza când s-a sesizat că între Master-Plan și acest nou document există diferențe semnificante în ceea ce privește Centura Sud a Timișoarei.

În Master-Plan, la secțiunea „variante ocolitoare”, centura de sud a Timișoarei se află pe locul al doilea, după centura orașului Râmnicu Vâlcea. Acestea sunt urmate de centurile de la Câmpulung Moldovenesc, Zalău și Bistrița. Totuși, în strategia de implementare lucrurile stau total diferit, Timișoara fiind retrogradată, luându-i locul obiective ale unor orașe mult mai mici. Aici, cea mai importantă este considerată centura orașului Vaslui, urmată de Giurgiu, Sfântu Gheorghe și Bârlad, astfel, Timișoara ajungând abia pe locul 5.

Strategia ar mai putea suferi, totuși, schimbări. În memorandumul aprobat de guvern se precizează că „valorile EIRR (rata internă de rentabilitate) și ale funcției scor pot suferi modificări până la data transmiterii MPGT la Comisia Europeană, în funcție de valorile proiectelor de infrastructură rutieră și de standardele de cost aplicabile acestora”. Astfel, până săptămâna viitoare când documentul va ajunge la CE ar mai fi posibilități de redresare.

 

Scrie un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicata.


*