Ultimele stiri

Ministrul Sorin Grindeanu, spulberatorul de vise! Doar un kilometru de metrou costa 60 de milioane de euro

Metrou

Visul magistralei de metrou la Timișoara a fost spulberat. Un singur kilometru  ar costa nu mai puțin de 60 de milioane de euro, iar magistrala din orașul de pe Bega, care ar urma să aibă 7 km, ar avea nevoie de cel puțin 420 de milioane de lei. O spune președintele PSD Timiș, Sorin Grindeanu care a făcut cercetări în acest sens chiar la Ministerul Transporturilor.

După ce primarul Nicolae Robu a cerut să se facă studiu de fezabilitate pentru magistrala de metrou de la Timișoara, Sorin Grindeanu acuză că se aruncă bani degeaba, pentru că costurile unui asemenea proiect nu ar putea fi suportate de municipalitate nici în cele mai frumoase vise.

„Consider că, în acest moment, se aruncă bani și nu este o problemă nouă chestiunea cu metroul. S-ar arunca bani pe studiul de fezabilitate. Un kilometru de metrou, fără proiectare, fără studii, fără alte costuri, în acest moment, un calcul mediu, m-am interesat la Ministerul de Transport atunci când a fost repusă pe tapet, în Timișoara, chestiunea cu metroul este de 60 de milioane de euro kilometrul”, a precizat Grindeanu.

În plus, social democratul spune că proiectul ar putea costa chiar mai mult din cauza condițiilor speciale în care se află Timișoara, referindu-se la pânza freatică, care, în trecut, a pus probleme și proiectului Michelangelo.

„Eu cred că Timișoara are și condiții speciale, fiind pânza freatică foarte sus. Vă rog să vă uitați cât de grea a fost realizarea pasajului de la Michelangelo. A fost nevoie de lucrări suplimentare, neeligibile pe proiectul de fonduri europene şi care s-au făcut de către Aquatim, s-au montat de către Aquatim pompe care să scoată apa. Sigur, dacă mergi în Dubai, vrei să faci grădini suspendate. Dacă mergi la Londra, primul oraş care a avut metrou, vrei să faci metrou. Sunt foarte curios ce se va întâmpla după vizita din America”, a conchis Grindeanu.

Chiar și  primarul Nicolae Robu a admis că municipalitatea nu-și permite să achite costurile unui proiect de o asemenea anvergură, dar a explicat că a comandat studiul de fezabilitate tocamai pentru a fi pregătit în cazul în care se vor ivi șanse de a aplica pe un program de fonduri europene speciale.

Scrie un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicata.


*