Ultimele stiri

Vernisaj expozitie „Nu tot ceea ce straluceste e aur”

Institutul Francez din Timişoara are plăcerea să vă prezinte « Tot ceea ce străluceşte », o expoziţie (instalație si fotografie) a artistei Pusha Petrov. Vernisajul va avea loc miercuri, 29 iunie, cu începere de la ora 19.
Expoziţia va fi deschisă publicului în perioada 29 iunie – 27 iulie 2016.

« Nu tot ce străluceşte este aur ! » : un proverb popular pe care l-am auzit cu toţii. Desigur, trebuie să ne ferim de aparenţe, deoarece esenţialul este ascuns privirii …
Dar Pusha Petrov nu tratează nici minciuna din spatele aparenţelor: ea ne vorbeşte despre ceea ce străluceşte, despre ceea ce ne atrage şi ne fascinează. În spatele aparenţelor, este dorinţa. O dorinţă ascunsă, inaccesibilă, nestăpânită. Legende consacrate puterii fascinaţiei. Va fi totodată vorba despre relaţia stranie dintre spaţiul public şi cel privat.

Trei intervenţii sunt prezentate la Institutul Francez : Danae, Hermes şi … « sipetul ».

Danae, figură mitologică, întruchipează dorinţa. Ploaia de aur ca metaforă a seminţei nemuririi. O ploaie de aur realizată din monede false. În spatele unei uşi, protejată, ascunsă, această ploaie cade de pe scară precum mana din cer în acest spaţiu – zis de serviciu – un spaţiu aproape privat. Un loc al intimităţii.

Hermes este mesagerul zeilor şi, totodată, este cel care veghează asupra călătorilor. Personajul mitologic care face legătura între un spaţiu şi un altul. Hermes este aici şoferul de camion. Seria « Parbrize » pune în scenă spaţiul lui secret, intim, pe care îl duce cu sine în călătoriile lui, care îl însoţeşte pretutindeni. O bulă, un loc de ancorare în care domneşte femeia iubită, femeia ideală, amanta imaginară sau reală, dar întotdeauna absentă.

« Sipetul » este cufărul care ajută la păstrarea obiectelor de valoare. Palatele rome se impun în spaţiul public ca semne exterioare ale reuşitei. Această necesitate de a construi răspunde dorinţei de înrădăcinare a acestui popor nomad. În ciuda exuberanţei arhitecturale, aceste palate le păstrează cu îndârjire secretele. Locuite uneori mai puţin de o lună din an, sunt considerate spaţii sacre, accesul în ele fiind limitat. Paradoxul acestor palate senzaţionale este dat de faptul că sunt, în mare parte a timpului, abandonate precum sipetele care nu dezvăluie nimic referitor la conţinutul lor.

Firul ce leagă cele trei instalaţii este amanta a cărei amintire şi legendă dăinuie încă în vila Kimmel – denumită astfel după numele lui Ignaz Sandor Kimmel – care găzduieşte expoziţia : fărâme de legendă, numele unei mari actriţe maghiare, iubită şi dorită la nebunie, care nu va vedea niciodată palatul construit doar pentru ea, răpusă, ca într-o mare melodramă, de gelozia valetului său.

CURATOR: Anouck LEDERLÉ

Biografie

Pusha Petrov trăieşte şi locuieşte în Timişoara (România). Se înscrie în 2003 la Facultatea de Arte din Timişoara. După obţinerea licenţei în arte plastice – specializarea pictură, pleacă în Franţa şi obţine diploma în domeniul Artelor (2009) şi Comunicării (2011) la Şcoala superioară de Arte de la Loraine (Metz), cu felicitări din partea juriului. După câţiva ani, Pusha Petrov se consacră fotografiei şi instalaţiilor. Seria sa, « Parbrize » , a fost selecţionată de către a 18-a bienală Internaţională a Imaginii de la Nancy, în 2014.

Pusha a participat la diferite expoziţii în Franţa şi în Belgia : Paris, Anvers, Nancy, Montigny, Metz, Thionville. Hazard sau nu ? Ultimele sale expoziţii au avut drept cadru castelele : « Indiscreţii » la castelul Courcelles şi « Interioare» la castelul Luttange ( Moselle).
Pusha Petrov explorează în munca sa relaţia cu spaţiul intim prin intermediul obiectelor cotidiene şi a celor mai neaşteptate suporturi. De câţiva ani, instalaţiile sale vizează să pună stăpânire pe un loc, să intre în posesia lui pentru a dezvălui, prin aluzie, imagine şi ironie, intensitatea misterului său …

Scrie un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicata.


*