Ultimele stiri

Locuitorii din Jimbolia se REVOLTĂ, după ce au rămas fără tren spre Timișoara. Ce i-au scris premierului Ponta

gara jimbolia

Locuitorii din Jimbolia au ajuns într-o situație disperată. De mai bine de o lună, transportul pe calea ferată între oraș și Timișoara, operat de compania Regiotrans, este întrerupt. În aceste condiții, locuitorii din Jimbolia se gândesc că vor ajunge să rămână fără locuri de muncă. Alarmat, primarul orașului Jimbolia, Darius Postelnicu, i-a trimis o scrisoare deschisă premierului Victor Ponta, în speranța că situația se va rezolva.

Conducerea primăriei îl informează pe premier că traseul a fost dat în folosință încă din anul 1847 și intabulat ca proprietate a statului român în anul 1920. După aproape 160 de ani de existență, în care trenurile au continuat să circule și pe vreme de război, a doua cale ferată construită pe teritoriul actual al României rămâne neutilizată. Istoria va marca această dramă survenită în timpul guvernării dumneavoastră.

„Dacă odinioară Jimbolia era numită „Perla Banatului”, având o istorie și un profil socio-economic care i-au conferit un statut de unicitate în vestul României, în prezentul anului 2015, prin neimplicarea rapidă a statului român, orașul are enorm de suferit și riscă să se izoleze. Implicațiile economice și sociale pe care acest eveniment nefericit le induce în zonă, pentru că sunt afectați și locuitorii din mai multe comune aflate pe această rută, sunt dintre cele mai nefaste: navetiști care încep să-și piardă locurile de muncă, elevi și studenți care au dificultăți în a ajunge la cursuri, persoane vârstnice care nu pot ajunge la medicii specialiști… Însă, mai mult decât atât, din cauza specificului acestei zone, amplasată în vecinătate cu Serbia și Ungaria, fiind vizitată și de cetățeni din alte state europene și chiar de pe alte continente, întreruperea circulației trenurilor pe ruta Jimbolia – Timișoara afectează și turismul regional și, nu în mai mică măsură, imaginea României”, scrie în scrisoarea trimisă lui Victor Ponta.

Reprezentanții municipalității din Jimbolia spun că au intervenit rapid cu soluții, punând la dispoziție pentru o perioadă limitată microbuzele proprii – în special pentru cadrele didactice și medicii navetiști, a organizat o conferință de presă în Timișoara și a făcut demersuri până când o firmă privată a preluat acest traseu cu autobuze, începând cu data de 18 mai.

„Doar că, în timp ce calea ferată zace nefolosită, călătorii cu autobuzele private sunt nevoiți să achite bilete de transport de aproape patru ori mai scumpe decât cele cu trenul. În prezent nu întrevedem soluțiile pentru reluarea traficului feroviar. Noi credem că este firesc ca cetățenii afectați de această măsură să fie informați asupra stadiului și demersurilor care se întreprind pentru reluarea traficului feroviar. În lipsa oricărei reacții oficiale din partea instituțiilor statului, vă solicităm implicarea personală, în regim de urgență, în rezolvarea acestei probleme fără precedent în istoria transportului feroviar local”, îi transmite primarul orașului Jimbolia premierului Ponta.

Scrie un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicata.


*